Een verhuizing kan veel stress opleveren. Een goede voorbereiding is daarom al het halve werk. Met een zorgvuldige planning en een goede checklist bij de hand hoeft een verhuizing helemaal niet stressvol en chaotisch te verlopen. We hebben de 5 beste tips voor een gemakkelijke en soepele verhuizing voor je op een rij gezet.

De beste verhuistips, verhuisdozen.

Opruimen voor verhuizen

Je verhuist niet van de ene op de andere dag. Dus op het moment dat je weet dat je gaat verhuizen, kan je al beginnen met het opruimen en uitzoeken van spullen. Je zult dan al snel tot de conclusie komen dat er ook heel veel spullen weg kunnen, omdat het oud is, kapot of simpelweg omdat je het niet meer mooi vindt of niet vindt passen in je nieuwe huis. Begin dus al tijdig met ontspullen. Des te minder spullen je hebt om te verhuizen.

Goedkoop verhuizen

Bedenk goed hoeveel geld je wilt uitgeven aan je verhuizing. Wil je een erkend verhuisbedrijf inhuren die bijna alles voor je doet of wil je zelf de handen uit de mouwen steken en je verhuizing grotendeels of zelf helemaal zelf doen? Als je het zelf wilt doen, is het enige wat je moet doen hulptroepen optrommelen die je kunnen helpen en bekijken wat voor vervoer je nodig hebt voor je verhuizing. Afhankelijk van de grootte van je meubels kan je bekijken of je een busje gaat huren of dat je het redt met enkel een aanhangwagen. Bekijk dus goed wat je hoeveelheid aan spullen hebt en of je voldoende hulp kunt krijgen van vrienden of familie. Dit kan je al flink wat geld schelen. Wil je in een paar minuten weten wat jouw ideale verhuisbus is en wat hij kost? Vergelijk en huur jouw verhuisbus binnen 3 minuten.

Slim spullen inpakken

Je kunt al ruim op tijd beginnen met het inpakken van spullen. Zorg dat je een flink aantal goede verhuisdozen hebt en leg in iedere ruimte alvast een stapel neer. Houd rekening met breekbare spullen. Die kan je beschermen met kranten of noppenfolie, maar handdoeken zijn ook een goed alternatief! Zo heb je gelijk ook je handdoeken ingepakt. Boeken kan je gemakkelijk verhuizen door ze in koffers in te pakken die wieltjes hebben. Dat scheelt een heleboel zwaar tilwerk. Kasten kan in folie inwikkelen of de deurtjes en lades dichtplakken met brede tape. Zo gaan ze niet open tijdens het verhuizen. Lichte spullen kan je best in de kasten laten zitten. Dat scheelt je later weer een heleboel tijd met inruimen. Haal je meubels uit elkaar? Bewaar de schroefjes in een zakje en bevestig deze aan het betreffende meubel, dat scheelt ook weer een hoop uitzoekwerk. Zorg dat je een overzicht bij houdt van de dozen en de inhoud. Nummer de dozen, schrijf op de doos wat erin zit en naar welke ruimte het moet in het nieuwe huis. Houd vervolgens een lijst bij met de nummers, inhoud en plek waar het heen gaat. Zo kan je snel iets nakijken, als dat nodig is. Zeker als je spullen tijdelijk in een opslag gaan en je ineens iets nodig hebt uit een bepaalde doos.

 

Regel administratieve zaken voor je verhuizing

Iets waar je niet aan wilt denken tijdens je verhuizing, zijn administratieve zaken. Regel dit voordat je gaat verhuizen. Hierbij moet je denken aan bijvoorbeeld de verhuizing doorgeven aan de gemeente, inschrijving bij een nieuwe school, uitschrijven bij sportclubs, afsluiten van tv- en internetabonnementen en het uitzoeken van nieuwe providers en vergeet ook niet tijdig je energieleverancier te regelen!

 

 

Gebruik een checklist verhuizen

Juist omdat je tijdens een verhuisperiode aan zo veel moet denken en zoveel moet regelen, biedt een checklist verhuizen een uitkomst om deze periode zo stressvrij mogelijk door te komen. In onze handige verhuischecklist vind je alles waar je aan moet denken en ook wanneer, ook de administratieve zaken. Volg je deze lijst, dan heb je geen zorgen tijdens de verhuisdag zelf. Zo weet je precies wat je allemaal moet doen. Je komt er vast dingen tegen waar je op voorhand niet aan had gedacht.

Met onze checklist en verhuistips is verhuizen nog nooit zo makkelijk geweest!

2 Comment(s)


Marie

Opruimen is de eerste stap wanneer je gaat verhuizen. Hier kan je niet vroeg genoeg mee beginnen denk ik. Ook het inpakken van spullen kan je veel stress besparen.

November 11, 2020

Philip

Goede tips

October 21, 2020